Modernizace tratě na mladoboleslavsku zahájena

Hlavní stránka / Média / Tiskové zprávy / Modernizace tratě na mladoboleslavsku zahájena

1.3.2007

Modernizace tratě na mladoboleslavsku zahájena Bakov nad Jizerou, 1. března 2007 – Významná racionalizace a modernizace technologií čeká železniční trať Bakov nad Jizerou–Česká Lípa, spojnici mezi Středočeským a Libereckým krajem. Informovala o tom Správa železniční dopravní cesty s.o. Modernizací této trati očekává provozovatel významnou úsporu nákladů, zvýšení bezpečnosti zejména na železničních přejezdech a zkrácení jízdních dob vlaků.Bakov nad Jizerou, 1. března 2007 – Významná racionalizace a modernizace technologií čeká železniční trať Bakov nad Jizerou–Česká Lípa, spojnici mezi Středočeským a Libereckým krajem. Informovala o tom Správa železniční dopravní cesty s.o. Modernizací této trati očekává provozovatel významnou úsporu nákladů, zvýšení bezpečnosti zejména na železničních přejezdech a zkrácení jízdních dob vlaků.

Práce na racionalizaci tratě začnou již 1. března tohoto roku. Rekonstrukce se bude týkat stanic Bělá pod Bezdězem, Bezděz, Okna, Doksy, Jestřebí a Srní u České Lípy, které získají nové automatické zabezpečovací zařízení. To umožní ovládání celého úseku tratě z jediného dispečerského pracoviště v České Lípě nebo Bakově nad Jizerou. Nový řídící systém přinese zvýšení bezpečnosti cestujících v železničním i silničním provozu a výrazné snížení nákladů na provoz tratě. Ve výběrovém řízení zvítězila firma AŽD Praha.

„Trať Bakov nad Jizerou–Česká Lípa je významnou spojnicí mezi kraji. Denně jí projede na 30 párů osobních a nákladních vlaků, rychlíků i spěšných vlaků,“ říká Ing. Jan Komárek, generální ředitel SŽDC, která je zadavatelem a investorem stavby. „Významnou je i úspora více než 40 pracovníků.“

„Liberecký kraj v rámci svého projektu integrace veřejné dopravy podporuje rozvoj a využití kolejové dopravy. Modernizace uvedené tratě z našeho pohledu zkvalitní veřejnou dopravu v jihozápadní části kraje,“ uvedl hejtman Libereckého kraje Petr Skokan.

Součástí stavby bude zabezpečení sedmnácti přejezdů novým zabezpečovacím zařízením. V celém úseku bude fungovat traťový radiový systém. Nádraží v Doksech se navíc dočká i nového informačního systému pro cestující. Další sdělovací a informační zařízení (kamerové systémy, rozhlasové zařízení, integrované telekomunikační zařízení) budou nainstalovány i v ostatních stanicích a zastávkách.

„Revitalizace této tratě navazuje na stavby, na kterých jsme se v poslední době spolupodíleli. Pokračujeme tak v nastaveném trendu, na jehož konci bude moderní, bezpečná a finančně méně náročná železniční síť,“ dodává Ing. Zdeněk Chrdle, generální ředitel AŽD Praha.



Hlášení poruch

Administrováno redakčním systémem společnosti NETservis. Mapa webu Prohlášení přístupnosti RSS XML Sitemap Kontakty AŽD Praha ve světě

česky englishpусcкий