Ode dneška bez výpravčích

Hlavní stránka / Média / Tiskové zprávy / Ode dneška bez výpravčích

1.6.2006

Blatno u Jesenice, 1. června 2006 – Více než sto kilometrů železniční trati na trase Plzeň–Žatec bylo dnes slavnostně otevřeno po úspěšné modernizaci, kterou tato trať prošla během posledních dvou let. Řídící a zabezpečovací systém, který zde nainstalovala firma AŽD Praha, umožňuje ovládat celou 103 km dlouhou trať z Plzně do Žatce pouze ze stanice Blatno u Jesenice.

Trať Plzeň–Žatec je jednou z prvních nekoridorových staveb, která byla u nás tímto způsobem modernizována. Celá stavba stála 280 milionů korun. Modernizace přispěje ke zvýšení bezpečnosti a k zrychlení provozu železniční dopravy. Dalším významným přínosem právě ukončené racionalizace je výrazné snížení provozních nákladů.

„Racionalizace řízení provozu na železničních tratích je nepochybně jednou z významných priorit Správy železniční dopravní cesty. Výsledkem této konkrétní investiční akce je však nejen úspora finančních prostředků ale i zvýšení bezpečnosti, především na železničních přejezdech,“ uvedl dnes Ing. Jan Komárek, generální ředitel SŽDC.

Nově spuštěné zařízení umožní ovládání celé tratě pouze ze stanice Blatno u Jesenice. „Modernizací úseku dojde také k vyšší efektivnosti  procesu řízení dopravy,“ upozornil ing. Zdeněk Chrdle, generální ředitel AŽD Praha a dodal: „V případě nutnosti lze trať ovládat také z Kaznějova a Podbořan.“ Těmito úpravami se výrazně sníží náklady na provoz tratě, což byl jeden z požadavků objednatele.

Na 103 km dlouhém úseku bylo  zrekonstruováno 28 železničních přejezdů, dalších 15 bylo vybaveno novým zabezpečovacím zařízením. Čtyři přejezdy byly doplněny závorami. Bezpečnost celé tratě ovládá systém ESA 11, zabezpečovací zařízení upravené pro vedlejší tratě. Detekci volnosti jednotlivých úseků tratě zabezpečují počítače náprav a kolejové obvody.

Ve všech 14 železničních stanicích a 2 zastávkách jsou energetická zařízení elektrického ohřevu výhybek, resp. osvětlení řízena moderním automatickým systémem firmy Elektroline. Tato speciální technologie přinese další výraznou úsporu provozních prostředků.

Telekomunikační dispečerská technika je řešená systémy firmy INOMA COMP. Jsou použity spojovací systémy ALFA umožňující místní i dálkové ovládání. Přepínání ovládání systémů je automatické na základě režimu práce zabezpečovacího zařízení. Jednotlivé spojovací systémy jsou přepojené přes digitální přenosový trakt E1.

Hlášení rozhlasu zajišťuje systém RRU, který umožňuje hlášení i ve stanicích bez výpravčích. Hlášení může být manuální nebo automatické podle stavu dopravy. Modernizace probíhala od října 2004. Objednatelem a investorem stavby  byla Správa železniční dopravní cesty, s.o. (SŽDC), financování stavby bylo zajištěno z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).



Hlášení poruch

Administrováno redakčním systémem společnosti NETservis. Mapa webu Prohlášení přístupnosti RSS XML Sitemap Kontakty AŽD Praha ve světě

česky englishpусcкий