Stanice Blatno u Jesenice bude řídit 103 km tratě na Plzeň

Hlavní stránka / Média / Tiskové zprávy / Stanice Blatno u Jesenice bude řídit 103 km tratě na Plzeň

8.12.2005

Blatno u Jesenice, 8. prosince 2005 – I. etapa modernizace na trati Plzeň-Žatec byla ukončena spuštěním nového zabezpečovacího a řídícího zařízení v železniční stanici Blatno u Jesenice. To uvedla dnes do provozu společnost AŽD Praha. Instalované zařízení ESA 11 umožní ovládat celou 103 km dlouhou trať z Plzně do Žatce pouze ze stanice Blatno u Jesenice.

Ke spuštění nového zabezpečovacího zařízení v hodnotě 280 mil. korun došlo po 2,5 měsíce trvajícím přejímacím řízení. Práce jsou součástí modernizace 103 km železniční trati Plzeň-Žatec s termínem ukončení v květnu 2006.

„Racionalizace řízení provozu na železničních tratích je nepochybně jednou z významných priorit Správy železniční dopravní cesty. Výsledkem této konkrétní investiční akce je však nejen úspora finančních prostředků ale i zvýšení bezpečnosti, především na železničních přejezdech,“ uvedl dnes Ing. Jan Komárek, generální ředitel SŽDC.

Nově spuštěné zařízení umožní ovládání celé tratě pouze ze stanice Blatno u Jesenice. „Modernizací úseku dojde ke koncentraci a zjednodušení řízení vlaků,“ upozornila Sandra Gosmanová, tisková mluvčí AŽD Praha. Těmito úpravami se výrazně sníží náklady na provoz tratě, což byl jeden z požadavků objednatele.

Na 103 km úseku se zrekonstruuje 28 železničních přejezdů, dalších 15 bude vybaveno novým zabezpečovacím zařízením. Čtyři nechráněné přejezdy budou opatřeny závorami. Bezpečnost celé tratě ovládá zabezpečovací systém ESA 11 s úpravou pro vedlejší tratě. Detekci volnosti jednotlivých úseků tratě budou zabezpečovat počítače náprav.

Ve všech 14 železničních stanicích a 2 zastávkách budou energetická zařízení EOV resp. osvětlení řízena moderním automatickým systémem firmy Elektroline. Tato speciální technologie přinese výraznou úsporu provozních finančních prostředků.

Telekomunikační dispečerská technika je řešená systémy firmy INOMA COMP. Jsou použity spojovací systémy ALFA umožňující místní i dálkové ovládání. Přepínání ovládání systémů je automatické na základě režimu práce zabezpečovacího zařízení. Jednotlivé spojovací systémy jsou přepojené přes digitální přenosový trakt E1.

Hlášení rozhlasu zajišťuje systém RRU, který umožňuje hlášení i ve stanicích bez výpravčích. Hlášení může být manuální nebo automatické podle stavu dopravy. Modernizace probíhá od října 2004. Jejím objednatelem a zároveň investorem je Správa železniční dopravní cesty, s.o.



Hlášení poruch

Administrováno redakčním systémem společnosti NETservis. Mapa webu Prohlášení přístupnosti RSS XML Sitemap Kontakty AŽD Praha ve světě

česky englishpусcкий