„Největší komplikací stavby budou práce za plného provozu. AŽD Praha bude umožněno pracovat ve stanici pouze dvě hodiny přes den a tři hodiny v noci. I tak jsem ale přesvědčen, že vše zvládneme podle představ Železnice Černé Hory,“ sdělil generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle. „Podobnou zakázkou co do rozsahu, komplikovanosti a práce za plného provozu byla modernizace stanice Bělehrad Centar-Prokop,“ dodal Chrdle.
V Podgorici budou nainstalovány nejmodernější technologie z produkce AŽD Praha. Například plně elektronické staniční zabezpečovací zařízení ESA 44, přizpůsobené speciálně pro Černou Horu, 61 výhybek s elektromotorickými přestavníky, 82 návěstidel s LED světly, které dodá dceřiná společnost AŽD Saobračajni sistemi d.o.o. Beograd, a součástí dodávky bude také zabezpečení tří přejezdů elektronickým přejezdovým zabezpečovacím zařízením PZZ-EA.
„Úspěšná realizace této stavby otevírá společnosti AŽD Praha dveře k dalším možným projektům jako například k modernizaci trati Podgorica – Bar, ke které se již v současné době připravuje projektová dokumentace,“ řekl Milan Čolaković, výkonný ředitel Železniční infrastruktury Černé Hory.
Stavba je financovaná z prostředků Evropské investiční banky a dozorovaná v rámci procedury FIDIC (Mezinárodní federace konzultačních inženýrů) řeckým konsorciem Ergosa-Sistemi.
Vítězstvím ve veřejné soutěži AŽD Praha navázala na dobré postavení v Černé Hoře, kde mezi lety 2004 až 2010 kompletně zabezpečila českými technologiemi trať Podgorica – Nikšič.